Ensam?



Två stycken i en ensamhet. Vad är bäst? Finns det något positivt med det? Eller negativt? Jag vet ärligt talat inte, men ibland blir allt så fel, och den här gången VET jag att jag inte gör något fel.. Inte den förra heller. Jag blir bara så less ibland. Vad kämpar man för? Inget, NADA! Man vaknar med magont och lever i stress, jobbar, pluggar och pluggar lite till när man kommer hem, samtidigt ska man försöka vara mamma och ta hand om ett hem.. Man behöver då någon att komma hem till, någon att vila ut hos när man är trött, någon som avlastar en, hjälper en med saker som man behöver hjälp med. Men istället är det två i en ensamhet.
Vad är det för mening att prata med någon som inte lyssnar? Man lägger ned sin energi på något som bara suger ur all kraft som man har kvar. Vad finns det att kämpa för när gnistan är slut? När det inte längre finns något att prata om? När man som två människor bara går hemma förbi varandra utan att säga ett ord, när man bara är irriterad. Ledsen och besviken för att inte bli sedd. Vad ska man göra då?  Man måste mötas på halva vägen. Men om man då inte gör det? Om det av någon anledning inte går? Ska man stå ut och vakna med magont varje dag resten utav sitt liv?

Vart tog kärleken vägen? Vart tog ömheten, styrkan, förmågan att se varandra vägen? Vad hände med två små människor som en gång föll för varandra och bildade ett hem fullt av ljus. Vad hände med ordet vi, eller oss. Du och jag? Vart försvann vi, drunknade vi i havet? sköljdes vi bort i vågorna?
Det enda jag har kommit till insikt med är att den här gången vet jag vad jag vill.
 Och jag är långt där ifrån just nu. Jag orkar inte med bråk och tjaffs, jag orkar inte med egotrippade människor. Jag valde bort det livet en gång, och lovade mig själv att aldrig leva i sådant igen.

Det finaste som finns i världen är att ha en familj, att vilja vakna varje morgon och känna lyckan rinna igenom en. Att få se den man älskar varje dag ska vara en glädje. Det allra finaste som finns är livet när det är som bäst. Vad hände? när valde jag bort mig själv? Vad tänkte jag när jag förvirrade mig bland känslor och längtat utav att ha en familj. Vad är egentligen bäst? Att ha en splittrad familj eller att vara ensam?

Just nu kan jag inte ens tänka, fast det är egentligen det jag gör varenda dag.

Jag saknar min lilla fis lotta Lilly, varje morgon tittar jag ut, när jag handlar så gåt jag till kattmaten. Tänk att ett sådant litet djur kan ha en så stor plats i mitt hjärta. Hoppas du sover sött gumman! Du va en väldigt fin och personlig katt!

Nej, nu svamlar jag för mycket.. Förvirrande..

Kommentarer
Postat av: Tine

I ett förhållande ska man vara egoistisk och då menar jag att man ska vara egoistisk i sitt välmående. Om man itne mår bra av en relation ska man inte längre fortsätta utsätta sej för det. Varje människa är värd att må BRA i en relation. Man ska aldrig nöjda sej med okej, man förtjänar lycka! Man ska vakna av pirr i magen. Man ska vakna av att man vill gå upp, fast man är super trött.



lycka till <3

2010-08-18 @ 21:11:08
URL: http://monkeyhey.blogg.se/
Postat av: Jess

Håller med Tine. Du måste kunna må bra för att fortsätta i en relation. Om det nu inte finns någon kärlek kvar så varför stanna? DU måste tänka på dig själv hur du vill. Jag tror inte du vill gå så livet ut och må dåligt och fundera över saker. Hoppas ni mår bra för övrigt du & Mio... Kram.

2010-08-19 @ 09:28:22
Postat av: Johanna

Tack så mycket! Va goa ni är! Kramar till er båda!

2010-08-24 @ 17:02:51
Postat av: janina

Ensam är stark! om det inte finns någon ömsesidig kärlek och respekt så tror jag att du skulle få ut mer av livet om du blev ensam......för en stund. För snart vet jag med all säkerhet att du kommer finna det som gör dig lyckligast och du kommer finna någon att DELA den lyckan med och ni kommer kunna göra varandra lyckliga!

Genom ÖMSESIDIG kärlek och respekt, ett givande och tagande!

Energislukare bör du radera ur ditt liv oavsett hur svårt de är, de svåra varar en kort period sedan kommer du gå starkare än någonsin ur det för du gjorde något väldigt modigt, du valde dig själv och ditt eget välmående!!



Du fixar det!



kram på dig och lycka till



2010-09-03 @ 20:47:07
Postat av: Jerry Eriksson

Ja lämna skiten fly så fort diu kan....

2010-09-06 @ 09:36:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0