Less........


Jag är så himla less, less på att må så här..
O ingen förstår...

Mamma bara gnäller på att jag ska sköta mig o bla bla bla..
Gå ut o gå mm...
Det är inte så lätt.
Man har ätit godis 24h om dygnet i 22 år snart (känns de som)
Nä men, socker beroende o ha diabetes... Vilken krock...
23.4 i värde igår... Lovade läkaren att åka in om ja låg mellan 20 - 30..
Men panik..
Allt blir som en ond cirkel..

Ja äter godis för att min hjärna säger att ja måste.
Godiset förhöjer mitt socker fruktansvärt.
Gör så att jag blir trött o grinig o helt snurrig i huvudet..
För att ja e så trött hela tiden så stressar jag..
Mio vaknar x antal gånger på natten o får aldrig sova helt utan att vakna x antal gånger.
Lika med störd sömn.. trötthet, stress, förhöjt socker.....
Folk tror att diabetes e väl inget...
Men de anar inte vilken omställning det är till livet...
Försök att dumpa något du älskar i 20 år... konstant...
Jag gav upp ciggen... det var inte de enklaste...

Just nu vill ja ta mig en cig o sätta mig på balkongen o tjura...
Ciggen "förstår".

Tänk , ja slutade röka för mios skull. Man luktar så illa, kläder å allt..
Men de e sjukt svårt att ordna min diabetes.

Äta: Frukost, mellamål, lunch, mellamål, middag, mellamål.....
Inge socker el kolhydrater...
Absolut inge läsk, godis el liknande..
Får inte äta vilken frukt som helst.
Motionera minst en timme varje dag.
Mediciner 3ggr dagligen o insulin på kvällen...
Sova regelbundet med ostörd sömn..

Lycka till att kunna göra allt när man har en bebis på 7 mån som tar upp i stort sett all ens tid..
plus att man ska hinna tvätta, städa o allt där till..
Alla småbarns föräldrar vet hur liten tid man har till sig själv..

Ne, nu ska ja sluta klaga.. Blä på allt bara... JM

Kommentarer
Postat av: JOHANNA

Gu va jobbigt.

Förstår vad du menar med sömnlösa nätter.:-P

Fast fick sova när min pöjk va va 7mån.Det är nu när han e 15 mån jag inte får sova.Vaknar på nätter konstant.Suck.

Men dom är så söta dom liven.

Hur går det annars ??



aa känner igen mig lite där med tåget.;-)

/JJ

2009-01-01 @ 11:27:05
URL: http://sandra87love.zoomin.se
Postat av: Anonym

Gu va jobbigt.

Förstår vad du menar med sömnlösa nätter.:-P

Fast fick sova när min pöjk va va 7mån.Det är nu när han e 15 mån jag inte får sova.Vaknar på nätter konstant.Suck.

Men dom är så söta dom liven.

Hur går det annars ??



aa känner igen mig lite där med tåget.;-)

/JJ

2009-01-01 @ 11:27:32
Postat av: MIA

Gumman du vet att jag finns för dig.

Skönt att de är bättre nu ia allafall! Puss

2009-01-05 @ 19:39:56
URL: http://svalan87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0