Själen lämnade min kropp.



Jag var din mamma och som ett barn låg du i min famn och andades tungt.
Ena stunden älskade du mig, jag var de finaste.
Den andra spottade du på mig, jag var det äckligaste.
När nätterna kom så visste jag, vad som skulle ske.
Också därför lodsades jag att sova för att slippa se.
Jag ville inte längre se dinna svarta tomma ögon.

I badrummet satt jag, ofta på golvet.
Det enda stället jag kunda vara ifred.
Jag kände hur min själ sakta lämnade min kropp.
All min kärlek var redan borta. Krafterna var slut.
Hoppet hade du grävt ner i en grop.
Ingen älskade mig ju, så som du.
Jag funderade på hur jag skulle kunna gå.
Hur jag skulle kunna lämna dig och du skulle förstå.
Men dagarna gick, kvar var fortfarande jag.
Mina vingar svek mig. Världen där utanför blev allt mer okänd.
Jag blev allt mer skör och trasig. Jag var inte mig själv.
Jag var den du skapat mig till att bli.
Tom o kall alldeles ensam.

Jag förstod ganska så snart att jag skulle ge upp.
Och jag gav upp.
Jag gav upp dom som älskade mig.
Jag lämnade allt.

En kväll hos din mamma när jag stod o rökte på altanen.
Tittade jag upp i himlen o bad till Gud att han skulle hjälpa mig.
Ta mig ifrån dig. Ta mitt liv, göra vad som helst. Bara jag slapp.
Slapp undan från dig.

O jag trodde aldrig någonsin på Gud.
Men samma kväll hämtade dom dig.
3 polismän förde bort dig.
Du tittade på mig o sa
" säg till min mamma att jag är hos läkaren"
"jag tänker inte ljuga för din mamma"
Va mina ord. Men ändå ljög jag.
Hon har ingenaning om vad som hände.
Vad du gjorde. Hon älskade dig o jag ville 
inte göra henne mer besviken.
Så jag ljög, o besviken blev hon på mig.
Än en gång skyddade jag dig.

Men jag fick en styrka,
och styrkan gjorde så att jag gick o lämnade dig.
Jag Skulle aldrig få tillbaka mitt liv.
Men jag fick ett nytt.



Kommentarer
Postat av: mamma

Du vet att jag finns här för dig!!!

Puss på er mina älsklingar!

2009-02-07 @ 15:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0