Halloj


Idag är det ännu en dag med massa stess och illamåenden.
Att ha diabetes är som att vara gravid (jämt)
Det är rättare sagt ett rent helvete att få sockret stabilt.
Svaret på provet var 7,8% menas med att i snitt ligger jag på ett socker runt 14.
Vilket jag inte var beredd på. Jag trodde det skulle vara lägre.
Det sliter på alla organ i kroppen, riskt för hjärt och kärl sjukdommar mm.
Jag kan inte riktigt anpassa mig till den här sjukdomen.
Det är tufft och man måste ha mycket tid, ork och framförallt tålamod.
Diabetesen gör mig trött, hungrig, aggresiv, lätt irriterad ger mig illamående, skakningar, svettningar.
Det är lättare sagt en gjort. Om jag fick välja så skulle jag inte behöva ha det så här.
Ibland känns det bara som att man skiter i det, man tappar sina krafter.
Planera planera planera. Jag kan inte ta en långprommenad när jag känner för det,
för då sjunker sockret och riskt för koma.
Jag måste äta ibland även fast jag inte är hungrig bara för att det ska gå upp.
Jag kommer inte att få ta mitt körkort pga diabetesen och riskt för att få lågt när man kör bil.
Allt e inte bestämmt, får reda på det den första september.
Då kommer min dom, om körkort el inte.
Ibland känns allt bara så surt.


Mio har börjat dagis, det går jätte bra och han är jätte duktig. Mycket social inte mammig alls!
Han springer runt och leker med alla bilar o barn.
Visst har han fått sig en snyting då och då från några kamrater,. men så är det väl.
Det kommer lite bilder också, men har inte så mycket tid just nu!

Tjingeling allesammans

Kommentarer
Postat av: Anonym

Person <3

2009-08-16 @ 11:25:08
Postat av: Kevins mamma Mia

roligt med dagis!:) skönt att allt går bra! går han i märsta?

2009-08-17 @ 21:06:50
URL: http://svalan87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0