Om ingen nyper mig i rumpan snart så går jag hem! (En bok i mammas hylla)



Solen smyger sig in egenom det fördragna fönstet och kikar mig i ögonen.
Det blir ju lite bländande och rätt så irriterande, men man ska väl inte klaga på vårt sällsynta solljus.
Ungdommar sitter på lekplasten utanför, tror de är barn med tanke på att det är till för barn.
Jag som vanligtvis brukar gapa o säga till andra människor igronerar dom bara när de sätter sig på staketet så det går sönder. Kände att just idag orkade jag inte vara någon gnällig 22års morsa. Så jag gick förbi med ett "suck" i tankarna.
Mitt vimsiga huvud vimmlar utav en hel del andra tankar och problem. Och så suckar jag ännu mer.
Man kan inte direkt skylla på föräldrarna heller. Det e svårt att veta allt om ens barn. De kan vara ärliga mysiga små bebisar hemma, men så fort de tar klivet över tröskeln från yttedörren  så blir de allra flersta Emil.
Vi har väl alla en liten Emil inom oss, stora som små. Då menar jag förstårs Emil i lönneberga, en de kanske alla förstod!

Jag såg filmen Lilja 4-ever här om dagen och det skar i hjärtat!
Det är en HEMSK film och jag kan inte fatta att det händer i verkligheten!
Jag förstår bara inte. Man blir illa till mods och känner sig bara så hjälplös!
Jag vill åka runt i hela världen och ta hand om ALLA barn o ungdommar som skulle behöva! Urcha!
Har ni inte sett den så SE DEN! En väldigt bra film och man får en o annan tanke ställare!

Snurr snurr.. Ska ta min röv och gå o börja med maten. tjoo.


Här har vi min lilla "Emil"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0