Det är så lätt att vara hemma med barn, som en dans på rosor. Flyt hela dagarna!

Läpparna rycker, tungan är nästan utanför. Han e så varm och go, så hilma vacker när han ligger där och sover.
Han har varit lite bråkig i natt, men det är sånt man får ta.



Iaf, en sak jag har funderat på ganska länge nu är.  Inte alla, men några.
Ja undrar då, att bara för att vi kvinnor bär på barnet, föder barnet o troligtvis ammar barnet.
Är då bebisen bara i stort sett vårat ansvar.?
Så mycket förändras när en kvinna får barn.
Hon kan inte gå ut o ex handla som hon vill utan att hon måste tänka på miljoner saker innan.
Kan inte lägga sig när hon vill, ta sovmorgon när hon väl e ledig. (hon är i stort sett aldrig ledig)
Kan inte festa o ta ett glas med vännerna, (ta hand om en bebis bakis är ingen höjdare)
Medans våra sambos kan göra allt det där för i grund o botten vet de att vi har de största ansvaret.
O sen får man höra, -men du är ju hemma hela dagarna, du kan ju sova när du vill, du har ju all tid i världen.

Jag lagade mat en kväll (tanken e att bli mästerkock) hehe, ne men iaf. Två vänner kom över.
De sa "gud va kul, o va gott med mat. Jag önskar att jag också kunde laga mat så som du"
-Vadå, det kan du väl sa jag.?
"nej, jag jobbar ju, du har ju all tid i världen, du e ju hemma hela dagarna......."

Man kan väl inte mer än att bara skaka på huvudet, de som själva har eller haft barn vet o förstår att en småbarns mamma har definitivt inte "all" tid i världen. (Om det ändå vore så väl).
Och de men som har varit pappalediga klagar då inte över att det är så lätt att vara hemma med barn.

Byta skit blöja o kiss blöja x antal gånger om dagen, städa, mata, tvätta, laga mat, äta mat, hinna duscha, hinna torka, hinna handla, hinna vila, stress stress stress. inte få sova, vakna x antal gånger på natten, mata mata mata.
Eller åka o jobba va borta i stort sett hela dagen komma hem, maten färdiglagad, äta o slänga sig på soffan.

Mio somnar mellan 19.30-20.30 beroende på hur snällt han somnar. Jag är långt ifrån klar när han sover.
Då gör jag allt det där ja inte hunnit med på dagen. Hänger tvätt, diskar efter middagen mm innan ja kan sätta mig ner o ta det lugnt i soffan.


Med andra ord, barn är underbara varelser, ja älskar att vara hemma med min Mio. Men jag som har jobbat 15 timmars pass x antal dagar i streck kan jämföra, o det är definitivt inte lättare att vara hemma med barn.

Kommentarer
Postat av: Mia

Du har en så fin son. Har läst massor nu. Fina bilder på både Mio å Alex. ska bli så skoj att träffa er i morgon! Pussssar

2008-12-18 @ 20:38:48
URL: http://svalan87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0